perjantai 29. marraskuuta 2013

Hiljaiseloa...

Tuntuu, että ajatukset ovat vähän sekaisin. On ahdistanut tulla kirjoittamaan blogiin ja olen vältellyt koko hommaa. Ajattelin nyt kuitenkin lukijoilleni tulla kertomaan, että taidan elää hiljaiseloa blogin suhteen hetken aikaa. En jätä sitä kokonaan, mutta keräilen vähän ajatuksiani.

Edelleen mun vauvakuumeeni on totaalisen kateissa. Tällä hetkellä leikittelen jopa lapsettomuus-ajatuksella, joka kuitenkin tuntuu tosi hurjalta. Mietin, että miten paljosta joutuu lapsen takia luopumaan ja toisaalta miten paljon se antaa. Mietin tarvitseeko lasta hankkiakaan välttämättä tällä hetkellä, mutta toisaalta mietin, etten halua olla kovin vanha äiti. Olen aina unelmoinut tekeväni lapset nuorena. 26-vuotissynttäripäivä lähestyy ja tuntuu, että jos muutamallakin vuodella vauvaprojektia siirtää, niin olenkin helposti jo 30-vuotias, kun vauva syntyisi ja se taas osaltaan ahdistaa lisää.

Summa summarum: Kaikki vaihtoehdot tuntuvat tällä hetkellä huonoilta. Otan ihan rauhassa etäisyyttä ja selvittelen mihin tässä ryhdytään vai ryhdytäänkö. Asian ajatteleminenkin ahdistaa, joten olen vältellyt aihetta. Palataan asiaan myöhemmin.

Ihanaa joulun odotusta kaikille! <3

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti saat ajatukset setvittyä. Mullakin on jotenkin ollut into tästä lastenteosta poissa, mutta tiedän kuitenkin haluavani sellaisen, joten ei auta kuin laittaa pökköä pesään (kirjaimellisesti :D), jotta tämä unelma joskus toteutuisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen ennen tätä ollut AINA aivan totaalisen varma lapsesta. Nyt on ensimmäinen kerta, kun olen jäänyt miettimään asiaa. Se on aika pelottavaakin... Nyt kaikki on jotenkin niin helppoa ja yhtäkkiä tuntuu tosi raskaalta ajatella, että meitä olisikin kahden sijasta kolme. Ja edelleen mua ihan pelottaa, että edes ajattelen noin. Huoh.

      Poista